ជំពូកទី៣ រលក
មេរៀនទី១ ចលនាខួប
៣. លំយោល
ប៉ោលទោល(រយៈពេល ២ម៉ោង)
រូបវិទ្យា ថ្នាក់ទី ១១
បង្រៀនដោយ ហែម សេន
វិធីសាស្រ្តបង្រៀន 5E Model
I. លទ្ធផលរំពឹងទុក
បន្ទាប់ពីចប់ចំណុចនេះសិស្សនឹង ៖
- រំលឹកភាពខុសគ្នារវាងការពិសោធន៍ និង ការសង្កេត
- ដឹងពីអ្វីដែលមានឥទ្ធិពលលើប៉ោលទោល
- កត់សម្គាល់ពួកអថេរ និងពន្យល់សារះសំខាន់របស់វាក្នុងការពិសោធន៍
- កត់ត្រាលទ្ធផល និងណែនាំនៃដំណើរការពិសោធន៍ក្នុងមេរៀនទាំងមូល
- ប្រើជំនាញដោះស្រាយបញ្ហាដើម្បីបង្កើតប៉ោលទោល
- រកសំទុះទំនាញដីបានតាមរយៈប៉ោលទោល
II. ចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន (15mn)
គ្រូ៖ តើកម្លាំងអ្វីខ្លះអ្នកបានដឹង ?
សិស្ស៖ កម្លាំងទំនាញ កម្លាំងកកិត កម្លាំងរុញ និង កម្លាំងទាញ ។ ល ។
គ្រូ៖ តើថាមពលអ្វីខ្លះអ្នកធ្លាប់ដឹង ?
សិស្ស៖ ថាមពលស៊ីនេទិច ថាមពលប៉ូតង់ស្យែល ។ ល ។
គ្រូ៖ តើគេអាចកត់សម្គាល់កម្លាំងដែលមានឥទ្ធិពលលើអង្គធាតុផ្លាស់ទីបានដែរឬទេ ?
សិស្ស៖ គេអាចកត់សម្គាល់កម្លាំងដែលមានឥទ្ធិពលលើអង្គធាតុផ្លាស់ទីបាន ។
គ្រូ៖ តើកម្លាំងសរុបមានអំពើលើអង្គធាតុធ្វើឱ្យវាមានលំនឹងដែរឬទេ ? មិនមានលំនឹងដែរឬទេ ?
សិស្ស៖ កម្លាំងសរុបមានអំពើលើអង្គធាតុធ្វើឱ្យវាលំនឹង ឬ កម្លាំងសរុបអំពើលើអង្គធាតុធ្វើឱ្យវាមិនឱ្យលំនឹង ។
គ្រូ៖ តើកម្លាំងទំនាញផែនដី និងកម្លាំងកកិត មានឥទ្ធិពលលើចលនាដែរឬទេ ?
សិស្ស៖ កម្លាំងទំនាញផែនដី និង កម្លាំងកកិត ឥទ្ធិពលរបស់វាលើចលនា ។
គ្រូ ៖ ដូចម្ដេចហៅថា អថេរ អថេរឯករាជ អថេរអថេរមិនឯករាជ និង ការធ្វើឱ្យអថេរនៅថេរ ?
សិស្ស៖ អថេរ អ្នកវិទ្យាសាស្រ្តប្រើក្នុងការពិសោធន៍ដើម្បីស្រាវជ្រាវទំនាក់ទំនងបុព្វហេតុនិងឥទ្ធិពលក្នុងធម្មជាតិ។
III. សំណួរបំផុសមេរៀន(10mn)
គ្រូ៖ តើបុព្វហេតុអ្វីធ្វើឱ្យអង្គធាតុផ្លាស់ទី ឬ បំរុងនឹងផ្លាស់ទី ?
សិស្ស៖ កម្លាំង ។
គ្រូ៖ នៅពេលវត្ថុពីរទង្គិចគ្នាតើនឹងអ្វីដែលកើតឡើង ?
សិស្ស៖ ទិសដៅចលនារបស់វាទាំងពីរផ្លាស់ប្ដូរ ។
គ្រូ៖ តើប៉ោលអាចផ្លាស់ទីវត្ថុមួយនៅស្ងៀមបានទេ? តើធ្វើដូចម្តេច? តើអ្នកធ្លាប់បានឃើញវាកើតឡើងដែរឬទេ?
ចូរពន្យល់ ។
សិស្ស៖ បាន ។ យោលប៉ោលទៅទង្គិចវត្ថុនោះ ។ ធ្លាប់ឃើញ ។ ព្រោះនៅពេលទង្គិចមានបម្រែបម្រួលបរិមាណចលនា ។
IV. ដំណើរការបង្រៀន
Comments
Post a Comment